A ViTT® (PBIS, PBS) rövid története

1998, USA:

Robert Horner (Oregon Egyetem), George Sugai (Connecticut Egyetem) és Tim Lewis (Missouri Egyetem) kidolgozzák és az első intézményekben bevezetik a Positive Behavior Support (PBS) nevű módszert. Később átnevezik: Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) a mai neve. Rendkívüli hatékonysága miatt gyorsan terjed, több, mint 18000 intézménybe vezetik be a 15 év alatt.


2009, USA:

augusztus-december:
Tapasztalatgyűjtés egy, a PBIS (PBS,
ViTT®) módszert alkalmazó amerikai iskolában - a módszer tanulmányozása heti több nap hospitálással, tanárokkal/igazgatóval való megbeszéléssel, az iskolába járó négy gyermekünk révén szerzett tapasztalatok értékelésével, valamint szakirodalom tanulmányozásával.


november:
E-mailes kapcsolatfelvétel George Sugaival.


2010, Magyarország:

márciustól:
Rádióinterjú, tévéműsor
, tucatnyi előadás (tantestületeknek, szülői közösségnek, a Pázmány Péter Egyetem hallgatóinak), újságcikk a
ViTT® (PBS, PBIS) módszerről és az azt alkalmazó amerikai iskolában szerzett tapasztalatokról.


április:
Kapcsolatfelvétel Robert Hornerrel, aki sokat segít abban, hogy a módszer hazánkban elterjedjen, a későbbiekben engedélyt ad a pbis.org-on levő anyagok lefordítására és honlapunkon való ingyenes közzétételére.


május:
Képzés a Szent Benedek Iskola alsós tanárainak, melyen felkészültek a szeptemberi bevezetésre.


június-július:
Makóról 3 tanár résztvesz egy-egy PBIS (
ViTT®) és SWIS (MAJRE) képzésen Amerikában.


augusztus:
Előadás és munkacsoport vezetése az Iskolanővérek konferenciáján
.
Előadás a Neveléstudományi Egyesület konferenciáján.


szeptember:
A
ViTT® módszer bevezetése Magyarországon elsőként a Szent Benedek Iskolában.


2011.

március:
Elkészült a vitt.hu honlap
.


szeptember:
Makón a Szent István Egyházi Általános Iskola és Gimnázium, valamint.
Mágocson az Általános Iskola is megfelelő képzés után
bevezeti a ViTT®-et.


2012.

Pácinban az Általános Iskola bevezeti a módszert.


2013.

augusztus:
Az első
ViTT® konferencia a módszert alkalmazó iskolák pedagógusainak beszámolóival, érdeklődő tanárok részvételével.

 

2014.

szeptember:

Néhány hónapos felkészítés után Szomoron a Kézdi-Vásárhelyi Imre Általános Iskola bevezeti a módszert.