Menü Bezárás

A ViTT (PBIS) története

1998, USA:

Robert Horner (Oregon Egyetem), George Sugai (Connecticut Egyetem) és Tim Lewis (Missouri Egyetem) kidolgozzák és az első intézményekben bevezetik a Positive Behavior Support (PBS) nevű módszert. Később átnevezik: Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) a mai neve. Rendkívüli hatékonysága miatt gyorsan terjed, több, mint 18000 intézménybe vezetik be a 15 év alatt.

2009, USA:

augusztus-december:
Tapasztalatgyűjtés egy, a PBIS (PBS, ViTT®) módszert alkalmazó amerikai iskolában – a módszer tanulmányozása heti több nap hospitálással, tanárokkal/igazgatóval való megbeszéléssel, az iskolába járó négy gyermekünk révén szerzett tapasztalatok értékelésével, valamint szakirodalom tanulmányozásával.

november:
E-mailes kapcsolatfelvétel George Sugaival.

2010, Magyarország:

márciustól: 
Rádióinterjú, tévéműsor, tucatnyi előadás (tantestületeknek, szülői közösségnek, a Pázmány Péter Egyetem hallgatóinak), újságcikk a ViTT® (PBS, PBIS) módszerről és az azt alkalmazó amerikai iskolában szerzett tapasztalatokról.

április: 
Kapcsolatfelvétel Robert Hornerrel, aki sokat segít abban, hogy a módszer hazánkban elterjedjen, a későbbiekben engedélyt ad a pbis.org-on levő anyagok lefordítására és honlapunkon való ingyenes közzétételére.

május: 
Képzés a Szent Benedek Iskola alsós tanárainak, melyen felkészültek a szeptemberi bevezetésre.

június-július: 
Makóról 3 tanár résztvesz egy-egy PBIS (ViTT®) és SWIS (MAJRE) képzésen Amerikában.

augusztus: 
Előadás és munkacsoport vezetése az Iskolanővérek konferenciáján.
Előadás a Neveléstudományi Egyesület konferenciáján.

szeptember: 
A ViTT® módszer bevezetése Magyarországon elsőként a Szent Benedek Iskolában.

2011.

március: 
Elkészült a vitt.hu honlap.

szeptember:
Makón a Szent István Egyházi Általános Iskola és Gimnázium, valamint.
Mágocson az Általános Iskola is megfelelő képzés után bevezeti a ViTT®-et.

2012.

Pácinban az Általános Iskola bevezeti a módszert.

2013.

augusztus:
Az első ViTT® konferencia a módszert alkalmazó iskolák pedagógusainak beszámolóival, érdeklődő tanárok részvételével.

2014.

szeptember:

Néhány hónapos felkészítés után Szomoron a Kézdi-Vásárhelyi Imre Általános Iskola bevezeti a módszert.