1998, USA:
Robert Horner (Oregon Egyetem), George Sugai (Connecticut Egyetem) és Tim Lewis (Missouri Egyetem) kidolgozzák és az első intézményekben bevezetik a Positive Behavior Support (PBS) nevű módszert. Később átnevezik: Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) a mai neve. Rendkívüli hatékonysága miatt gyorsan terjed, több, mint 18000 intézménybe vezetik be a 15 év alatt.
2009, USA:
augusztus-december:
Tapasztalatgyűjtés egy, a PBIS (PBS, ViTT®) módszert alkalmazó amerikai iskolában – a módszer tanulmányozása heti több nap hospitálással, tanárokkal/igazgatóval való megbeszéléssel, az iskolába járó négy gyermekünk révén szerzett tapasztalatok értékelésével, valamint szakirodalom tanulmányozásával.
november:
E-mailes kapcsolatfelvétel George Sugaival.
2010, Magyarország:
márciustól:
Rádióinterjú, tévéműsor, tucatnyi előadás (tantestületeknek, szülői közösségnek, a Pázmány Péter Egyetem hallgatóinak), újságcikk a ViTT® (PBS, PBIS) módszerről és az azt alkalmazó amerikai iskolában szerzett tapasztalatokról.
április:
Kapcsolatfelvétel Robert Hornerrel, aki sokat segít abban, hogy a módszer hazánkban elterjedjen, a későbbiekben engedélyt ad a pbis.org-on levő anyagok lefordítására és honlapunkon való ingyenes közzétételére.
május:
Képzés a Szent Benedek Iskola alsós tanárainak, melyen felkészültek a szeptemberi bevezetésre.
június-július:
Makóról 3 tanár résztvesz egy-egy PBIS (ViTT®) és SWIS (MAJRE) képzésen Amerikában.
augusztus:
Előadás és munkacsoport vezetése az Iskolanővérek konferenciáján.
Előadás a Neveléstudományi Egyesület konferenciáján.
szeptember:
A ViTT® módszer bevezetése Magyarországon elsőként a Szent Benedek Iskolában.
2011.
március:
Elkészült a vitt.hu honlap.
szeptember:
Makón a Szent István Egyházi Általános Iskola és Gimnázium, valamint.
Mágocson az Általános Iskola is megfelelő képzés után bevezeti a ViTT®-et.
2012.
Pácinban az Általános Iskola bevezeti a módszert.
2013.
augusztus:
Az első ViTT® konferencia a módszert alkalmazó iskolák pedagógusainak beszámolóival, érdeklődő tanárok részvételével.
2014.
szeptember:
Néhány hónapos felkészítés után Szomoron a Kézdi-Vásárhelyi Imre Általános Iskola bevezeti a módszert.