A 2009/2010-es tanév első félévét Coloradoban töltöttük. Gyermekeink iskoláját a szokásosnál behatóbban megismerhettük.
Részben iskolás gyermekeink elbeszélései által, részben saját megfigyeléseim alapján, hiszen az ottani gyakorlatnak megfelelően nagyon sok időt töltöttem a gyerekeim osztályaiban önkéntes segítőként.
Meglepett bennünket az a baráti, szeretetteljes légkör, amely ezt a körzetes, állami iskolát áthatotta,
a tisztelet, amely a diákok és a tanárok viselkedésében tükröződött,
a kedvesség és empátia, amellyel a gyerekek egymás felé fordultak,
valamint a következetesség és rend, ami a fegyelmezésben megnyilvánult.
Ezekről az élményeinkről 2009 őszén levelet írtunk haza (ld alább), melyben megpróbáltunk utánajárni a jelenség mögött rejtőző “titoknak”.
Kevéssel később derült ki számunkra, hogy amit látunk, nem egyedi eset, hanem egy jól kidolgozott és többezer iskolában bevált módszer példaértékű megvalósulásának lehettünk részesei.
Eme tapasztalatok birtokában, valamint a módszer alapos tanulmányozása után igyekszem a ViTT® módszert Magyarországon is megismertetni olyan iskolákkal, akik erre nyitottak, akik úgy érzik, a jelenlegi módszereik már nem vezetnek a kívánt eredményre. Időközben több segítőre találtam, akikkel együtt végezzük ezt a feladatot.